coca per un tubo

La setmana passada ens van convidar a un sopar típic italià a San Michele, i com anava de típics jo vaig fer unes coques de vidre per recordar la nostra estimada cuina catalana!

Total, que com que les vam portar al sopar ens vam quedar amb ganes de més coca, que en sobrés, que ens sortís per les orelles, que s’assequés perquè no donàvem l’abast, que ens trenquéssim les dents intentant rosegar-la o que l’acabéssim sucant amb sopa per estovar-la… Volíem coca per un tub!

Doncs bé, vaig anar a comprar 1 kg de farina i uns gramets de llevat de forner, i au, a amassar!

Fa poc vaig entrar al bloc de “La cuina de sempre”  , vaig començar a regirar pels centenars d’entrades que hi ha i vaig trobar aquesta recepta de coca de forner que vaig pensar que seria de les bones. Doncs no m’equivocava no, crec que és la millor que he provat!! Us deixo la recepta extreta del seu blog i l’enllaç per si voleu mirar-la directament, la veritat és que està suuuper ben explicat!

Ingredients

Per la massa:

600g de farina de força
400g de farina fluixa
50g de llevat fresc de forner
1/2 L de llet (jo vaig posar llet semi desnatada)
50g de mantega
20g de sal
10g de sucre
 

Per decorar:

Sucre i anís.

 

Procediment

Barregeu la llet tèbia amb el sucre i desfeu-hi el llevat. A part, talleu la mantega a trossos petits i desfeu-la amb les mans perquè agafi la consistència de pomada, després afegiu-la a la mescla de farines i la sal. Barregeu tots aquests ingredients en un bol i amasseu tota la mescla fins que quedi llisa i tova. Les meves farines van absorbir molt líquid i vaig haver d’afegir-ne més (com que no tenia més llet hi vaig posar aigua) però en tot cas, si ho feu, la massa no se us ha d’enganxar a les mans.

Com sempre, podeu aplicar la tècnica “Dan Lepard” , amassant 10 segons i deixant reposar la massa 10 minuts, repetint-ho 2 o 3 vegades si cal.

Feu una bola amb la massa i deixeu-la llevar unes 2 hores a TºC ambient, tapada amb paper de plàstic o amb un drap humit.

Després de les 2 hores, haurà doblat el volum. Agafeu-ne 1/4 part i plegueu-la com si fos un sobre o amasseu-la formant una bola més petita, deixeu-la reposar 5-10 minuts.Feu el mateix amb les altres tres quartes parts (jo vaig fer 3 coques i un pa suís, per tant una bola la vaig deixar tal qual). Després estireu la massa amb un corró, deixant-la amb uns 2-3 cm de gruix. Col·loqueu la massa a les safates de forn, o en un paper de forn damunt la taula de treball i deixeu-les llevar una hora més, tapades amb un drap o un plàstic.

Escalfeu el forn a 230ºC abans de decidir-vos a enfornar les coques.

Tireu un raig d’oli al damunt de cada coca i escampeu-lo amb els dits tot fent uns solcs a la massa de manera vertical, que la desgasaran una mica. Tireu-hi sucre per damunt i enforneu les coques a 230ºC uns 25 minuts (crec?) o fins que estiguin rosses. Un cop sortides del forn podeu tirar-hi un raig de licor d’anís, que caramel·litzarà amb el sucre i quedarà lluent (a mi potser m’agraden més sense anís, perquè l’associo amb la coca de vidre, i això per mi es una altra cosa… 😉    

Bon profit i bona empatxada!

IMG_20131202_180931

IMG_20131204_143610

Anuncis

Deixa un comentari

