Galetes Veganes

Buscant receptes sense mantega, vaig trobar el blog de “Les mill i una” i el link del pdf de galetes veganes. En aquest llibret hi ha moltes receptes, però quasi totes porten margarina com a font de greixos. Jo vaig agafar la recepta de galetes tipus “digestive” i hi vaig fer alguns canvis. El resultat és unes galetes bastant/molt bones, però que no tenen el gust de les “digestive”. Tot i així, són fàcils de fer i només porten oli de gira-sol:

Ingredients:

Farina integral de blat: 50g

Farina de civada: 25 g

Farina d’arròs: 25g

Midó de blat (Maizena): 15g

Sucre morè: 40g

Sal: un pessic

Llet (en el meu cas beguda o “llet” d’arròs): 30 g

Oli de gira-sol: 30 g

Llevat químic: 3g

Extracte de vainilla o vainillina o canyella en pols: 1g

Preparació

Barregeu tots els ingredients secs i després afegiu-hi la llet i l’oli de gira-sol. Amasseu una mica amb les mans i feu un cilindre. Amb el ganivet aneu tallant porcions de massa i esclafeu-la al palmell de la mà, donant-li la forma ovalada o de cercle que tenen les galetes. Enforneu-les durant uns 10-13 minuts a 190ºC (només amb el ventilador del forn). Deixeu-les refredar, i ja us les podeu menjar!

DSCN3794

Anuncis

Deixa un comentari

